niepubliczne przedszkole pełne bajek

Ramowy rozkład dnia w  przedszkolu Bajkochatka

7.00 – 8.00 – schodzenie się dzieci, zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, rozmowy z dziećmi wynikające z ich potrzeb, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym

8.00 – 8.30. – zabawy dydaktyczne, tematyczne, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, prace porządkowo – gospodarcze i hodowlane, ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, ze śpiewem,

8.30- 9.00– czynności higieniczne i samoobsługowe, śniadanie

9.00 – 10.00 –zajęcia edukacyjne, organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczyciela, wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju

10.00  – 11.00 – pobyt dzieci na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, gry i zabawy ruchowe, sportowe, rekreacyjne, prace porządkowe, ogrodnicze, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, poznawanie różnorodnych środowisk przyrodniczych

11.00 – 11.30– zabawy dowolne dzieci  w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym

11.30- 12.00– czynności higieniczne i samoobsługowe, obiad ( pierwsze danie)

12.00 – 14.00 – odpoczynek poobiedni (dzieci młodsze), zabawy uspokajające i relaksujące, opowiadanie i czytanie bajek, zabawy w teatr, utrwalanie wierszy i piosenek, zabawy dydaktyczne, gry planszowe, praca i indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi, spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań w sali

14.00 – 14.30 –  czynności higieniczne i samoobsługowe, obiad(drugie danie)

14.30 – 15:30 – zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, praca nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, gry edukacyjne, planszowe z małym zespołem, zabawy w ogrodzie przedszkolnym

15.30 – 15.45 –  czynności higieniczne i samoobsługowe, podwieczorek

15.45 – 17.00 – zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje, wiadomości i umiejętności dzieci, gry towarzyskie, zabawy w kącikach zainteresowań, prace użyteczno – porządkowe w sali, obserwacja pedagogiczna, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci

W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części:

  • co najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela), 
  • co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe), 
  • jedną piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne, 
  • pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np. czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne).

Organizacja czasu zajęć rozliczana jest tygodniowo. Proporcje organizowania czasu zajęć mają na celu prawidłowy rozwój psychoruchowy oraz odpowiedni przebieg wychowania i kształcenia dziecka. 
Ramowy rozkład uwzględnia  wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza powinna być organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej. 

Według nowej podstawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu powinny być: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola. 

Skip to content